2012. július 24., kedd

Első sorban magamban hiszek!




Az idő már későre jár, mikor a beszélgetést megkezdjük. Az ' áldozatom ' egy 20 éves lány, aki nem kívánja a nevét közzétenni. Ez a fiatal lány ebben az évben végzett a középiskolával, ám a felszolgálás helyett hatalmas terveit szeretné megvalósítani. Alig tudhatja a múltját maga mögött, máris tele van különféle tervekkel. Az érettségi után táncművészeti iskolába szeretne járni, az egyetemen gondolkozik, majd egy komoly nyelvvizsgát követően Amerikában szeretne elhelyezkedni.

Ő egy teljesen átlagos lány, igaz?

Régóta szerettem volna a homoszexualitásról beszélni, ám nem voltam biztos benne, hogy heteró szemmel ez élethűre sikeredne. De itt ez a csodás lány, akiben nemrég tudatosult a dolog, miszerint biszexuális.


  • Szóval biszexuális vagy?
  • Nem, ember vagyok és szerelmes! - válaszol a lány teljes nyugodtsággal. - Mindig ezt mondom az embereknek. 
  • Mikor jöttél rá, hogy a lányokhoz is vonzódsz?
  • Már negyedik osztályos koromban is tetszettek a lányok, ám ez csak plátói szerelem volt. Körülbelül két éve tudatosult bennem, talán megvilágosodtam, az egész létem felkelt és élni kezdett.
A megvilágosodás után találkozott egy lánnyal, aki mindent tudott az életéről. Miután az édesanyja talált egy levelet, leültette a lányt, hogy megbeszélje vele a dolgokat.

  • Leültetett és megkérdezte ' Buzi vagy? '
Az időpont viszont még korai volt, a lány nem volt tisztában a dolgokkal, kezdő és tapasztalatlan volt a témában.
  • Milyen érzés az, amikor a szüleidtől azt hallod, hogy buziznak? 
  • Abban a pillanatban végtelenül elkeseredett voltam és rettegtem. Féltem, hogy elveszítem azt az embert, akit a legjobban szeretek, az anyukámat.
Miután napokig a szobájában ült és gondolkozott, felkelt és olvasgatni kezdett a homoszexualitásról, a legjobb barátja pedig segítette átélni a borzalmas korszakot.
  • Megnyugodtam, hogy nem vagyok beteg, nem eltanultam, ez a természet csodája. Szeretem a szüleim, mert életet adtak nekem. Mindig azok maradnak.
Ám a homoszexuális gyermekeknek is épp ugyanolyan nehéz a dolguk, mint a felvilágosult szülőknek. Van, akik elfogadják a gyermeküket, van akik nem, de tény, hogy időbe telik minden szülőnek! 

Rengeteg szülő - köztük a lány szülei is - az első hónapokban/években még teljesen abszurd dolognak tartják a homoszexualitást.
  • Édesapám rázza a fejét, ha látja az MMM-t ( Meleg Méltósági Menet) a tévében, és ha szóba kerül az LMBTQ, és védeni kezdeném, valószínűleg veszekedés lenne a vége. Édesanyám, talán kezd felengedni? Nem merem ezt kimondani. Néha túlkiabálták egymást a buzizást illetően. A szüleim homofóbok és sajnos nem is kicsit. 
  • Nem szörnyű kimondani, hogy a szüleid, akik a legfontosabbak neked, homofóbok?
  • Elnyomom általában, de igen is fáj. Mi lenne, ha egy homofób párt, mint a Jobbik, kerülne a pártra? Megkérdeztem anyát : Nem számít, hogy van egy lányod közölük? Nem válaszolt. A csend fájdalmasabb, mint bármelyik szitokszó. 
A dolog még alakulóban van, hogy a lány személyesen is ismerkedjen meleg/leszbikus emberekkel, de az interneten vannak barátai. 
  • Barátod, esetleg barátnőd volt már? 
  • Három éve volt egy barátom, a múlt nyáron pedig egy.. barátnőm. Sajnos kiderült róla, hogy még fiatal volt a dologhoz, nem volt tisztában az érzéseivel, tehát lányokat illetően csak viszonzatlan szerelem volt eddig, de tanulópénznek vettem! 
  • Tehát a szüleid még nem tapasztalták, hogy lánnyal tértél volna haza.
  • Nem, de remélem megérhetjük ezt, hogy beállítunk és azt mondom : Ő a barátnőm! Hiszem, hogy lesz egy igazi barátnőm, aki őszintén fog szeretni! 
Őt is, mint minden tinédzsert a sok pozitív dolog között a zene is rengeteg negatív dologban segít neki. Adam Lambert, a szerinte legemberibb sztár a maiak közül, akinek a zenéje kortól, nemtől és orientációtól függetlenül él és segít.

  • Nem ment egykönnyen, míg Adam belopta magát a szívembe. De amikor elkezdtem hallgatni a zenéjét, megérteni a szövegét, úgy éreztem, kiválasztott vagyok, elénekli az életem, mindent, amiben hinni akarok, ez.. ez hihetetlen! De persze mindenkinek ugyan ez az érzése támad, mintha kiválasztott lenne, mert annyira emberi és ismerősek a dallamaiba becsempészett mindennapi és gondok és örömök. Nem tudom megfogalmazni, miként segít és segített. Önbizalmat adott egy erőt. 
A lány a zenén és az olvasáson kívül a buddhizmus megszállottja. Sok vallást kipróbált már, de mind végig csak egy dologra tanította : A legfontosabb istene önmagadnak lehetsz! 
  • Első sorban magamban hiszek. Nem vallás, nem filozófia. Önmagad építed meg a világodat, a buddhizmus pedig segít, mint egy útmutató. Térkép! 
Utolsó kérdésem felé csak annyi, hogy mesélje el a saját elképzelései szerint a körülötte forgó világot évtizedek múlva.
  • Őszintén megvallva, nem tudom.. abban viszont tökéletesen biztos vagyok, hogy szeretnék sokat tanulni, a hogyanra választ kapni és adni. - majd viccesebbre veszi a formát, vagy mégsem? - Az elkövetkező évtizedekben szeretném megismerni a szivárványt és az azon túl élő lényeket, gondolatokat. És szeretnék egy unikornist is! Ami lecsúszik ezen a szivárványon! Csak viccelek.. - nevet fel a lány. - Vagy nem. 
Tehát itt van ez a fiatal lány, tele vágyakkal, amit - személy szerint én - kíváncsian néznék végig, ahogy valóra váltja őket. Biszexuális emberként törekszik arra, hogy magának feleljen meg, ne a körülötte lévő homofób, tömegembereknek. Ő nem biszexuális, ő ember, aki egy nap a barátnőjével kézen fogva sétál be a családja házába, és hatalmas, boldog mosollyal az arcán újságolja az örömhírt, hogy szerelmes. Csak egy lány, aki boldog akar lenni, és törekedni fog a boldogságra. Egy érző lélek, aki ugyan nem mutatja ki fájdalmát, de ha mélyebbre kutatunk, előjönnek a jó és rossz emlékek egyaránt. Egy ember, aki reméli, hogy sorstársai is megtalálják a helyüket a világban, és reménykedik, hogy jelentős változás éri a világot a homoszexualitást illetően. Egy fiatal, aki élni szeretné az életet, boldogan!



" Ne álmodd az életed, éld az álmaid! "

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése